loading...
طهران sport
محمدضا محرمی بازدید : 1 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

از همان آغاز بازي و ارنج دو تيم مشخص بود که نتيجه مساوي بيش از برد در تفکرات سرمربيان دو تيم جاي دارد.


گروه آناليز روزنامه نود

موضوع آناليز : داربي 78

 

از همان آغاز بازي و ارنج دو تيم مشخص بود که نتيجه مساوي بيش از برد در تفکرات سرمربيان دو تيم جاي دارد. تراکم در يک سوم دفاعي‌، جنگجويي در ميانه زمين،و عدم وجود فضا در يک سوم هجومي‌، فرآيند يک مساوي ديگر براي داربي را به ارمغان آورد. مثل هميشه زمان بازي براي تماشاگران به سرعت و براي بازيکنان به کندي پيش مي‌رفت. در اين ميان برخي بازيکنان عمدا سعي در اتلاف وقت داشتند. سانتر ها به خاطر پرس دقيق نبود و فرصت ها در فضاي محدود غير قابل کنترل و ضربه به هدف امکان‌پذير نبود. عملا نفوذ از جناحين و يا نفوذ در عمق نيز ميسر نشد و از ضربات شروع مجدد نيز هردو تيم بهره اي نبردند. وقتي در يک سوم دفاعي 9 بازيکن مدافع شوند رسيدن به هدف بسيار مشکل است. بازيسازي دچار اشکال مي‌شود و بيشتر بازي شبيه جنگ در ميانه زمين و خطا کاري بي جهت شدت مي‌يابد.

 

اشتباهات بسيار بازيکنان

اين يک فاجعه است که در داربي 210 پاس اشتباه بازيکنان دو تيم مرتکب آن شده اند سرجمع تاکنون 30 ميليارد تومان هزينه کرده‌اند. فرايند اين اشتباهات به تخليه رواني و قواي جسماني بازيکنان منجر مي‌شود. چرا که پرس نيازمند درگيري‌هاي فراوان يک در مقابل يک است. هر دو تيم در يک سوم دفاعي با کمترين اشتباه در پاس‌، ميانه زمين را براي درو پاس‌هاي اشتباه فراوان انتخاب کردند. 131 پاس اشتباه در اين منطقه از زمين اجازه بازيسازي و رسيدن به يک سوم دفاعي حريف را از بازيکنان دو تيم گرفت. ضمن اينکه با توجه به نفوذ‌هاي اندک در يک سوم دفاعي‌، عدد برتري دفاعي در مقابل بازيکنان مهاجم ره به جايي نبرد. در يک سوم تهاجمي نيز اشتباهات بازيکنان بيش از يک سوم دفاعي خودي ثبت شده است.

 

آمار ضعيف در پاس‌هاي صحيح

شايد جالب باشد بدانيد دو تيم به اندازه يک تيم پاس‌هاي صحيح بين بازيکنان همديگر پاس کرده‌اند. 307 پاس صحيح از سوي بازيکنان پرسپوليس در مقابل آمار ضعيف تر استقلال با 188 پاس قرار مي‌گيرد. آماري نااميدکننده که برازنده يک داربي نيست. آمار به ما نشان مي‌دهد نگاه تيمي استقلال به حفاظت از دروازه تا نزديک شدن به هدف بيشتر بوده است. در نقطه مقابل پرسپوليس نيز در اين آمار ضعف‌هاي مشهودي دارد از جمله 22 در صد پاس‌هاي صحيح اين تيم در يک سوم دفاعي خود صورت پذيرفته و پرسپوليس موفق شده فقط 11 درصد در يک سوم دفاعي استقلال مالکيت توپ را دراختيار داشته باشد. در اين بازي سردر گم تيم استقلال علي‌رغم اينکه سعي داشته تا يک سوم دفاعي و ميانه زمين را کنترل کند با اين وضعيت 4 درصد بيش از پرسپوليسي‌ها در يک سوم هجومي پاسهاي صحيح داشته اند. که اين موضوع به کيفيت فني بازيکنان برمي‌گردد.

 

تنوع پاس‌ها

هر دو تيم با توجه به بسته بودن منافذ نفوذي بيشتر ميل به پاسهاي عرضي را به نمايش گذاشته‌اند. پرسپوليسي‌ها براي ايجاد روزنه 6 درصد بيشتر رو به پاس‌هاي رو به عقب آورده اند تا جناح بازي را عوض کنند. در تنوع پاس ها نيز طبق جدول پرسپوليس برتر نشان مي‌دهد.

 

داوري

با احترام به کارشناسان داوري بدون تعارف قضاوت بازي مطابق با قوانين تعريف شده نبود. کارتهاي قرمزي که بايد از جيب داور بازي خارج مي‌شد‌، نشد، تا خداحافظي يک داور تلخ نشود. از ابتدا نيز اين گزينش اشتباه بود .براي اينگونه بازيها انتخاب داوري که مي‌خواهد از جرگه داوران خارج شود اشتباه محض است. اگر داوربازي‌، بازيکنان خاطي را از بازي اخراج مي‌نمود. فضا براي بهره‌وري بازيکنان دو تيم بيشتر و چه بسا شاهد رويش گل در بازي مي‌بوديم. اما احتياط داور اين امتياز را نيز از تيم‌ها گرفت.

 

يک آمار بسيار عجيب

طبق بررسي به عمل آمده دو تيم در اين بازي 23/45 دقيقه فوتبال بازي کردند و الباقي توپ ساکن بود. وقت تلف کردن‌هاي فراوان ، مصدوميت ها ،همه و همه دست به دست هم داد تا دو تيم ،تماشاگران را از ديدن يک نيمه بازي محروم کنند. که البته اين موضوع آگاهانه اتفاق افتاد .چرا که در بازي رفت اين دو تيم نيز شاهد 28/45 دقيقه بازي بوديم و در مجموع بازي رفت و برگشت شاهد يک 90 دقيقه چند ثانيه بازي هستيم! واقعا چه کسي مقصر است مديران، مربيان يا تماشاگران ؟

 

تکمله

بررسي کامل بازي نشان مي‌دهد در پاره‌اي موارد از بازي سرمربيان دو تيم اگر ريسک‌پذير بودند نتيجه بازي به تساوي نمي‌رسيد. اما وقتي براي داربي تجربه به سرعت ترجيح داده مي‌شود وضع بهتر از اين نخواهد بود.

نود

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    طرفدار کدوم تیم هستی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 42
  • بازدید کلی : 251